Firmy Agrotec a.s. a Agroservis Záměl se společně zúčastnily tradiční akce „NAŠE POLE“ v Nabočanech, kde se v akci ukázal traktor T6.140, novinka letošního roku.

Organizátoři letos více mysleli na vystavovatele zemědělské techniky a připravili pro ně plochy pro aktivní předvádění. Popvé se tak před zákazníky mohla aktivně ukázat novinka letošního roku, traktor T6.140 a to v kombinaci se žací lištou KUHN.

 

Co všechno je na traktoru nové…

Z venku vypadá, že téměř nic. Snad jen modré výčko od nádrže odliší nový model od předchůdce T6020. Zdání však klame, protože hlavní změna se skrývá pod kapotou, kde se v souladu s přijatou strategií pro splnění požadavků emisní normy Tier4A skrývá motor s technologii SCR. Značka New Holland tak jako jedna z mála v této výkonové kategorii zpřístupňuje výhody technologie SCR i středním farmářům

Model Jmenovitý výkon (hp) Navýšení výkonu (hp) Max. výkon s navýšením (hp) Počet válců Max. kroutící moment (Nm)
T6.120 110 121* 4 590
T6.140 110 33 143 4 590
T6.150 121 33 154 4 634
T6.155 116 38 154 6 632
T6.160 131 32 163 4 676
T6.165 125 40 165 6 682
T6.175 140 35 175 6 726

K dispozici je celkem 7 modelů. Čtyři jsou osazené čtyřválcovým motorem NEF o objemu 4,5 litru a tři šestiválcovým motorem o objemu 6,7 litru. Díky elektronickému řízení motoru mají kromě nejmenšího modelu všechny traktory T6 k dispozici navyšování výkonu a to od 33 až o 40 hp. V náročných podmínkách v dopravě, při práci s PTO či odběru velkého výkonu přes hydrauliku se zapojí do práce další koňské síly, které za standardních podmínek nemusíte platit. Zajímavostí je, že New Holland má jako jediný k dispozici šestiválcový motor se jmenovitým výkonem 115 hp.

Všechny tyto stroje lze vybavit přesně podle přání zákazníka od naprosto jednoduchých, mechanických typů až po maximálně vybavené a plně odpružené varianty.

Výhody SCR: Opakování je matka moudrosti.

Na tomto místě prostě znovu musíme zopakovat výhody, které systém SCR přináší:

Motor nasává pouze čistý, stlačený a ochlazený vzduch plný kyslíku. Spalování probíhá za ideálních podmínek a jednotka maximálně efektivně proměňuje chemickou energii na mechanickou. Motor je nastavený pouze s ohledem na ideální výkon a minimální spotřebu paliva. Dostáváte tak do rukou výkonný a ŽIVÝ motor s prokazatelně nižšími provozními náklady (o 8,5%) a vyšší spolehlivostí, protože spalování je čisté a nikde se nic neusazuje ani při zhoršené kvalitě nafty.

Díky výborné živosti motorů, která je samostatně detailně popsaná v tomto časopise, mají traktory New Holland ve srovnání se svými předchůdci vyšší polní výkonnost. Rychleji se vrací do požadovaných otáček a na požadovanou pracovní rychlost a zvládnou tak více práce, přestože se jmenoviné výkony motorů nemění. Mezi vrcholovými sportovci kuřáky prostě nenajdete.

Motory s SCR jsou schopné obecně pracovat při nižších otáčkách, to se u nové ředy T6 promítá také do ekonomických neboli hospodárných otáček vývodové hřídele. Určitým standardem pro majitele strojů New Holland jsou ekonomické otáčky 540 Eco. T6 jde však dál a má k dispozici také otáčky 1000 Eco. Celý přehled tak vypadá následovně 540 Eco/ 1000 / 1000 Eco. Otáček 1000 Eco traktor dosahuje při otáčkách motoru 1893 ot/min a výrazně tak šetří palivo i v náročných pracech jako je sečení píce či lisování slámy. S nižšími otáčkami motoru je dále spojena i funkce EISM (Engine Idle Speed Management – řízení otáček motoru při volnoběhu). Jakmile se motor za určitých podmínek dostane do volnoběhu, sníží se otáčky motoru z 850 ot/min na 650 ot/min. Každá otáčka motoru znamená vstříknutí paliva, čím méně otáček, tím nižší spotřeba…

Všechny výše popsané výhody jsou vykoupené jedinou komplikací, musíte používat druhou provozní kapalinu. Položme si ale na závěr řečnickou otázku. Není náhodou relativně drahé aditivum do nafty, které někteří výrobci důrazně doporučují pro své traktory, také druhá provozní kapalina?

zdroj: AGROTEC a.s.