Na letošním veletrhu SIMA představila firma New Holland svou řadu traktorů T7 v nové podobě. Změny byly nápadné také moderním designem. Zanedlouho poté, v polovině září, přišla premiéra dvou nových modelů, které tuto řadu výkonově rozšiřují. Ve srovnání s dosavadním top-modelem T7.270 nabízí o desítky procent více – a nejenom v oblasti výkonu.

Konstruktéři si vzali za cíl vyvinout traktor s výkonem motoru přesahujícím hranici tří set koní, který je zároveň relativně lehký, stabilní, s kompaktními celkovými rozměry a malým poloměrem otáčení. Prostřednictvím celé řady úprav dosáhli celkového zvýšení účinnosti práce traktoru a zjednodušení jeho obsluhy.

7Obrázek 1 Ačkoli je v designovém stylu nové řady T7, tak nový traktor T7.315 přináší mnohem více moderních technologií.

Řadu traktorů T7 rozšiřují dva nové modely: T7.290 a T7.315. Nový top-model si odbyl svou premiéru na polích v blízkosti italského Milána. První informace poskytl ředitel Carlo Lambro v prostředí pavilónu New Holland na výstavě EXPO 2015.

77Obrázek 2 Firma New Holland představila zcela nový traktor T7.315, který spolu s menším typem T7.290 rozšiřuje paletu traktorů T7 výkonově směrem nahoru, zachovává si však obratnost a všestrannost střední výkonové třídy.

Made in Basildon

Nové traktory jsou čistě evropským produktem – vyvinuté a vyráběné na tomto kontinentu podle požadavků evropských farmářů. Jedinou výjimkou z této zásady je provedení na širokých dvoumontážích pro kultivační činnosti ve Spojených státech.

Traktor T7.315 bude vyráběn v závodě koncernu v Basildonu, v němž byly provedeny určité úpravy výrobní linky. Pro montáž se budou dovážet přední nápravy z továrny v italském městě Modena, zadní nápravy z belgických Antverp a motory od dodavatele Fiat Powertrain. Vše ostatní bude pocházet z produkce závodu v Basildonu. Jedná se o moderně vybavenou továrnu, produkující již více než padesát let traktory pro export do 120 zemí světa. Za svou historii závod vyrobil více než 1,6 milionu traktorů.

777Obrázek 3 Ve slunném počasí se v blízkosti italského Milána stal nový traktor New Holland T7.315 středem pozornosti odborných novinářů. O stroji v edici Metallic Power to platilo obzvláště.

Známe nároky praxe

Vývoji nových traktorů předcházel výzkum požadavků zákazníků – budoucích uživatelů. Protože využívají stále větší a těžší nářadí, požadovali traktor s výkonem 300 k, snížení měrné spotřeby paliva, zvýšení zvedací síly závěsů a zároveň i dobrou manévrovatelnost pro snadný pohyb po malých a členitých pozemcích, charakteristických pro Evropu.

K pohonu traktoru je využitý stávající šestiválcový motor o objemu 6,7 l, protože není velký a je lehký. Jeho výkon je zvýšen až na 313 k, které jsou k dispozici pro všechny prováděné práce. Konstruktéři se tak rozloučili se systémem přídavného navyšování výkonu. Důvody jsou nasnadě: T7.315 je již velký traktor, který bude často využíván i například k orbě, kde vyšší záloha výkonu přijde vhod.

Jedno turbodmychadlo stačí

Motor splňuje limity emisní normy Tier 4final s technologií Hi-eSCR, což znamená, že 95 procent oxidů dusíku je eliminováno v externím katalyzátoru SCR. Motor je doplněn o dieselový oxidační katalyzátor, umístěný pod kapotou motoru před kabinou, dimenzovaný na celou dobu životnosti traktoru. Řidiče ve výhledu z kabiny neruší, protože má sedačku dostatečně vysoko. Ve srovnání s modelem T7.270 je rozdíl v celkové výšce traktorů znatelný.

7135Obrázek 4 Šestiválcový motor FPT o objemu 6,7 l má chladicí systém s větší kapacitou. Vstup a výstup z chladičů je umístěn po stranách, aby nezvyšoval výšku chladicího systému a neomezoval výhled dopředu. Otáčky ventilátoru jsou řízené podle požadavků na výkon chlazení.

V katalyzátoru DOC je do proudu spalin vstříknuta kapalina AdBlue, která se působením vysokých teplot rozloží na amoniak a vodu. Dochází také k předběžné reakci s oxidy dusíku, hlavní reakce pak nastává v katalyzátoru SCR. Výfukové potrubí před a za katalyzátorem je obaleno termoizolační vrstvou, která zabraňuje ztrátám tepla. Další součástí termického managementu motoru je škrticí klapka ve výfukovém potrubí. Motor nepotřebuje ani ventil EGR, ani filtr pevných částic DPF. A díky efektivnímu systému pro úpravu spalin nevyžaduje ani dvojici turbodmychadel, ale vystačí si s jedním – s elektronicky řízeným VGT turbodmychadlem.

T7Obrázek 5 Motor FPT je vybaven jedním elektronicky řízeným VGT turbodmychadlem, které dokáže zabezpečit regulaci výkonu v širokém rozsahu otáček. Zajímavá je tepelná izolace potrubí, které vede výukové plyny.

Toto řešení má výhodu v tom, že motor je pružný a má rychlou odezvu na proměnlivé zatížení. Jakmile traktor například při orbě přijede do úseku s těžkou či utuženou půdou, otáčky motoru sice nejprve poklesnou, ale VGT turbodmychadlo se zvýšením dodávky vzduchu do plnění válců postará o to, že motor opět rychle zvedne na otáčky do oblasti, odpovídající nejvyššímu výkonu. A naopak, jakmile by za jízdy při vyšších otáčkách došlo k náhlému poklesu zatížení, zamezí VGT turbodmychadlo nadměrnému roztočení motoru.

T77Obrázek 6 Nové traktory lze variabilně dotížit také vpředu s pomocí nového modulárně řešeného čelního závaží. Sestává ze dvou samostatných bloků, každý o hmotnosti 1000 kg. Uvnitř prvního bloku je umístěna schránka na nářadí.

Zajímavě vyřešená motorová brzda

A ještě jednu specifickou úlohu má turbodmychadlo: při aktivaci motorové brzdy. Traktor T7.315 může být na přání vybaven motorovou brzdou, která je vysoce účinná, ale zároveň má komfortní a plynulý účinek.

V takovém případě má řidič na podlaze umístěn přídavný pedál; jakmile jej za jízdy stlačí, dojde automaticky k přestavení několika komponent motoru pro dosažení brzdného účinku. Turbodmychadlo se nastaví pro maximální dodávku vzduchu, škrticí klapka uzavře výfukové potrubí a zvýší tak zpětný tlak spalin a reverzní ventilátor chladičů se roztočí na maximální otáčky. Účinnost motorové brzdy je tak vysoká, že téměř není zapotřebí využívat klasických brzd. Na přání může být traktor vybaven systémem ABS SuperSteer, který kromě zajištění řiditelnosti v průběhu brždění umí až o 50 procent zredukovat rádius otáčení.

T777Obrázek 7 Motor splňuje emisní limity normy Tier 4  final s dieselovým oxidačním katalyzátorem a systémem Hi-eSCR, díky kterému je 95 procent oxidů dusíku eliminováno v externím katalyzátoru SCR.

Traktor T7.315 nemá ani rámovou, ani polorámovou konstrukci, která by omezovala manévrovatelnost. Jednotlivé konstrukční skupiny jsou vzájemně sešroubovány, nicméně tato konstrukce dovoluje celkovou hmotnost až 16 000 kg při relativně malé pohotovostní hmotnosti a velmi dobré manévrovatelnosti. Konstruktéři New Holland proto stanovili nové požadavky na konstrukci motoru, a předali je firmě FPT.

Inženýři FPT vyvinuli novou a zesílenou olejovou vanu, jejíž hmotnost činí 300 kg. Přední náprava je přišroubována přímo k ní, takže zkrutné síly nemohou působit na blok motoru. Vana je zároveň tvarována tak, aby poskytovala maximum volného prostoru kolem motoru pro velký úhel rejdu předních kol s velkými pneumatikami, a to i při plném výkyvu nápravy.

TTObrázek 8 Nová odpružená přední náprava spočívá na nosníku, který je ve dvou bodech uchycený na druhém konci olejové vany motoru.

S novým systémem odpružení

Přední náprava je místem, jemuž věnovali konstruktéři značnou pozornost. Také proto, že se jedná o důležitý komponent systému pro tlumení kmitů. Kromě trakce má náprava zajišťovat též zvýšení komfortu za jízdy zároveň s malým množstvím pohyblivých dílů a s nízkou náročností na údržbu. Jedná se o nápravu třídy 4.75 s nosností 7500 kg.

TT7Obrázek 9 Secí kombinace Maschio s rotačními bránami a záběrem šesti metrů posloužila k prezentaci možností souvraťového managementu nové generace HMS II. Po otočení na souvrati stačilo stisknout spínač na ovládací páce a všechny úkony proběhly samočinně včetně zapnutí navigace IntelliSteer s přesností na 2,5 cm.

V současnosti tráví traktory velké množství času na silnicích. A to nejenom v dopravě, ale i při přesunech s nářadím mezi pozemky.  Účinný systém tlumení otřesů a nárazů má proto značný význam nejen pro zvýšení pohodlí obsluhy, ale dovoluje také pojíždět vyšší rychlostí.

TT77Obrázek 10 Terminál s dotykovým ovládáním IntelliView IV je standardní výbavou nových traktorů T7. Na obrázku při setí se secí kombinací Maschio rychlostí 4 km/h, aktivním vývodovém hřídeli a se zobrazením GPS navigace IntelliSteer.

Přední náprava má nový hydropneumatický systém odpružení. Ačkoli řada konkurentů využívá tříbodový systém zavěšení nápravy, tak nová náprava má sedlové odpružení s uchycením ve čtyřech bodech. Traktor je tak stabilnější. Speciální profilovaný nosník nápravy vede dozadu a je ve dvou bodech uchycený až pod motorem. Pohyb a výkyv nápravy jsou ovládány dvojicí pístnic s dvojčinnou funkcí.

TT777Obrázek 11 Pohyb a výkyv přední nápravy jsou ovládány dvojicí pístnic s dvojčinnou funkcí, uložených po stranách. Každá pístnice má svůj dusíkový akumulátor. Za zmínku stojí zástrčka vedle páru rychlospojek vpředu traktoru, která může sloužit jako zásuvka pro připojení ISO-Bus kabelu u čelně neseného nářadí.

Při zachycování nárazů je pohybová energie oleje tlumena ve dvojici dusíkových akumulátorů. Součástí odpružení je elektronický kontrolní systém, zajišťující adaptivní chování odpružení a měřící úroveň vertikálního zatížení nápravy. Pro určité druhy činností může být odpružení vypnuto, což lze též naprogramovat do systému opakujících se sekvencí HTS II. Náprava má minimum pohyblivých dílů a servisních bodů.

TTTObrázek 12 Seznámení s traktory New Holland T7.315 proběhlo nejen formou prezentací, ale i dynamického či stacionárního testování pro posouzení tahových charakteristik a výkonu motoru.

Pístnice spolu s akumulátory jsou uloženy po stranách bloku motoru. Pružící dráha dosahuje 110 mm. Náprava může být vybavena dvoumontážemi pneumatik.

Informace o pneumatikách kdykoli po ruce

Pro zajištění optimální trakce při různých činnostech má firma New Holland vlastní recept. Jednak samozřejmě systém odpružení přitlačuje přední kola k podložce i na nerovném terénu nebo při případném odlehčování přední části traktoru. Dále lze traktor T7.315 obout do pneumatik o větším rozměru: o průměru až 2170 mm a šířce až 900 mm na zadní nápravě. Možné jsou i nízkotlaké pneumatiky technologie IF a VF. Zvláště u těchto pneumatik je pro jejich efektivitu důležité správné huštění. Také proto bude mít řidič po ruce šikovného pomocníka – přímo ve standardně dodávaném terminálu IntelliView IV nový systém Tyre Pressure Monitor.

TTT7Obrázek 13 Jaký vliv na tahový výkon má správné huštění pneumatik, prezentovala souprava traktoru T7.315 a „brzdícího“ stroje T7.270 s podrývákem o záběru tří metrů.

Základem systému jsou senzory tlaku vzduchu až celkem v šestnácti pneumatikách traktoru a přípojného stroje, které se jednoduše instalují na ventilky. Senzory kontinuálně měří tlak vzduchu a odesílají informace, které jsou bezdrátově zachycovány malou anténou na zadní straně střechy kabiny. Obsluha může využít například aplikace pro inteligentní telefon pro výpočet vhodného huštění a hodnotu vhodného tlaku pro každou pneumatiku uloží na terminálu. A to včetně například pneumatik návěsu. Zadá i podmínky, které pro práci panují.

TTT77Obrázek 14 Pneumatiky Trelleborg TM 1000 jsou vyrobeny speciální technologií, dovolující pracovat při sníženém tlaku vzduchu.  Správný tlak vzduchu pro zadní pneumatiky pro traktor o hmotnosti 12 tun byl 0,6 bar, zvýšení kontaktní plochy doprovázelo prohnutí bočnice.

Potom systém řidiči zobrazuje vždy dvě hodnoty u každé pneumatiky, a to i při dvoumontážích: vloženou ideální hodnotu a aktuální hodnotu tlaku. V případě, že by došlo k rychlému úbytku tlaku vzduchu, například v důsledku defektu nebo protočení pneumatiky na ráfku, je řidič na to upozorněn rozblikáním kontrolky v levém rohu obrazovky. Může tak ihned zareagovat a předejít tak rozsáhlejšímu poškození pneumatiky traktoru, nebo i návěsu. Systém zatím neumí měnit tlak vzduchu v pneumatikách, to provádí řidič.

TTT777Obrázek 15 Na loketní opěrce a duálním ovládání traktoru s automatickou převodovkou AutoCommand se příliš nezměnilo.  Novinkou je otočný potenciometr před multifunkční pákou pro …………………… a systém Tyre Pressure Monitor, který na terminálu IntelliView IV zobrazuje aktuální a ideální hodnoty tlaku vzduchu až celkem v šestnácti pneumatikách traktoru a přípojného stroje.

313 koní v zátahu

Jaký může mít vliv správné huštění na produktivitu práce traktoru o výkonu 300 k, bylo možné se přesvědčit na samostatném stanovišti. Testovaným byl traktor New Holland T7.315, jemuž tvořil pořádný zápřah traktor T7.270. Ten byl agregován s podrývákem Alpego a navíc ještě dotížen přídavným závažím na celkovou dovolenou hmotnost 10 t. Oba stroje byly spojeny silnou tyčí a součástí spojení byl i siloměrný čep. Informace o změřené tažné síle byly kabelem přenášeny na malou anténu na střeše kabiny prvního traktoru, která je odesílala na počítač ve stanu. Zároveň byly ze sítě CAN-Bus snímány údaje o prokluzu kol.

TAObrázek 16 Čím větší tahový odpor musí traktor překonávat, tím výraznější je přínos správného huštění pro produktivitu práce a výkonnost. Traktor T7.315 se v těžkém tahu ukázal jako výkonný s velmi odolným motorem.

Traktor New Holland T7.315 byl obutý do pneumatik o rozměru 710/75 R 42 na zadní a 650/60 R 34 na přední nápravě. Pneumatiky řady TM 1000 značky Trelleborg jsou vyrobeny speciální technologií, dovolující pracovat při velmi nízkém tlaku vzduchu.

TA7Obrázek 17 Kabina má standardně mechanické odpružení pomocí vinuté ocelové pružiny, přizpůsobené speciálně pro tento typ traktoru a uvnitř uloženému pístu, pracujícímu v olejové lázni. Systém vhodně spolupracuje s pneumaticky odpruženou sedačkou.

Za účelem testování byl tlak vzduchu nejprve úmyslně zvýšen na hodnotu dvou barů na všech kolech. Souprava se rozjela a podrývák byl spuštěn na svou maximální pracovní hloubku. Jízda probíhala po dosud nezpracovaném strništi po sklizni kukuřice na zrno v těžké kamenité půdě. Traktor T7.315 měl viditelně zvýšený prokluz, ale svých dvanáct tun plus deset tun hmotnosti brzdícího traktoru plus podrývák o záběru tří metrů v hloubce 50 cm táhl vpřed statečně. Tři sta koní pod kapotou bylo znát. Na konci vytýčeného úseku souprava zastavila a po vyhloubení radlic oba traktory zacouvaly zpět.

TA77Obrázek 18 Kabina Horizon je shodná se stávající řadou T7 a nabízí tiché a komfortní pracovní prostředí. Sedačky řidiče se nabízí v provedení Comfort, Dynamic Comfort a Auto Comfort.

Správné nahuštění ovlivňuje výkonnost

Zástupci firmy New Holland poté tlak vzduchu v pneumatikách snížili na hodnotu jednoho baru v předních pneumatikách a 0,6 baru v zadních. Tento tlak je pro traktor při daném dotížení správný. Na předních kolech je vyšší také proto, že traktor byl osazen novým čelním závažím o hmotnosti 1000 kg. Toto závaží je řešeno modulárně, takže v případě potřeby je možné k tomuto bloku připojit ještě druhý blok o shodné hmotnosti. Celkové dotížení přední části traktoru tak dosahuje 2 000 kg. V tomto provedení bylo možné vidět závaží na „brzdícím“ traktoru T7.270.

Druhá jízda proběhla rovněž na nezpracovaném úseku pole.  Prokluz kol byl zpočátku nižší, brzo se ale dostal subjektivně na shodnou úroveň. Po skončení jízdy následovalo zajímavé vyhodnocení.

Počítače mezitím zpracovaly přijatá data do dvou grafů. Na prvním z nich byla patrná závislost tahové síly na čase; bylo jasně patrné, že v průběhu zhruba padesátivteřinové jízdy byla tažná síla traktoru s vysokým tlakem v pneumatikách na úrovni zhruba šesti tun, zatímco v další jízdě se sníženým tlakem dosahovala osmi tun. Podobně vypadaly i křivky závislosti tahové síly na prokluzu – prokluz se příliš nezměnil, ale tahová síla byla ve druhé jízdě vyšší zhruba o dvě tuny oproti jízdě první. Z toho tedy vyplývá, že správná úroveň huštění pneumatik vygenerovala zvýšení tahové síly a tím i zvýšení výkonnosti o třicet procent. Větší rozdíl mezi ideální a skutečnou hodnotou huštění může rozdíl v efektivitě práce ještě zvýšit.

TA777Obrázek 19 Nový traktor T7.315 (vlevo) přebírá designové řešení traktorů z nové řady T7. Přináší ale více výkonu, komfortu a produktivity, takže bude v roli top-modelu vhodným nástupcem.

Výsledky z dynamometru v živém přenosu

Na stanovišti pro testování stál ještě druhý traktor T7.315, připojený k dynamometru. Tato souprava sloužila k ukázce průběhu křivky točivého momentu a výkonu motoru. Po nastartování motoru a přechodu na jmenovité otáčky 2100 ot/min byla pomocí dynamometru přes vývodový hřídel postupně zvyšována zátěž. Na obrazovce bylo možné sledovat příkrý nárůst křivky točivého momentu při poklesu otáček. Od 1700 až do 1200 ot/min si točivý moment udržuje své vysoké hodnoty na konstantní úrovni, takže motor disponuje velkou zálohou výkonu. Nejvyššího výkonu dosahuje v oblasti 1850 – 1900 ot/min.

Samostatný ukazatel indikoval hodnotu dosahovaného výkonu. Ten se při měření pomocí vývodové hřídele vyšplhal na velmi pěknou hodnotu 294 k, která se nachází blízko udávaného maximálního výkonu motoru 313 k. To svědčí o nízké úrovni ztrát výkonu pro pohon vedlejších spotřebičů. Je to výsledek úsilí konstruktérů, zaměřeného na zvýšení efektivity traktoru.

Cesta ke snížení ztrát výkonu

Například všechna čerpadla, která traktor má, jsou v provedení s výklopnou deskou Load Sensing (čerpadlo hydrauliky, řízení atd.). V případě, že není dodávka oleje zapotřebí, tak nepracují, a pokud ano, tak vždy jen s nezbytně potřebným výkonem. Podobně funguje i ventilátor chladičů, jehož otáčky jsou automaticky regulovány podle požadavků chladicího výkonu.

Chladicí systém je o 25 procent větší, než u předchůdce. Vstup a výstup do chladičů je uložen po stranách, aby nebyla zvětšena výška chladičů a omezován výhled z kabiny traktoru. Dále také kompresor vzduchových brzd má vlastní elektronicky řízenou spojku, která odepne jeho pohon v případě, že není stlačený vzduch zapotřebí.

S těmito a dalšími opatřeními se podařilo snížit ztráty výkonu na minimum, takže maximum z výkonu motoru může být využito pro pojezd traktoru či pohon agregovaných strojů. Zároveň je i redukována spotřeba paliva a hlučnost.

TAAObrázek 20 Nové traktory řady T7 jsou vybaveny systémem IntelliCruise, který ve spojení s lisy New Holland BigBaler dovoluje automatické ovládání pojezdové rychlosti traktoru v závislosti na objemu hmoty na řádku.

Razantní akcelerace není problém

Traktor T7.315 také umí řádně využít svého výkonu pro rychlou akceleraci. Dovoluje to nová funkce převodovky Auto Command s označením Pedal Kick Down. Jakmile řidič pořádně sešlápne pojezdový pedál, je to signálem pro elektroniku, která automaticky nastaví maximální výkon motoru. Výsledkem je razantní zrychlení.

Hydromechanická převodovka Auto Command bude standardní výbavou nových traktorů. Je konstruována tak, aby byl podíl výkonu, přenášený hydrostatickou cestou, co nejnižší. Dosahuje maximálně padesáti procent, ale za určitých podmínek je také nulový a výkon je přenášen plně přes mechanickou větev. Testy DLG potvrdily efektivitu práce této převodovky.

TAA7Obrázek 21 K závěsným zařízením je díky prostornosti dobrý přístup. Zvedací síly závěsu byly zvýšené, u zadního tříbodového závěsu dosahují 110 kN.

Nové traktory T7 budou standardně vybaveny čtyřmi druhy otáček zadního vývodového hřídele. Zpřevodování je konstruováno tak, aby motor pracoval bud blízko maxima svého výkonu, pokud jsou zvoleny otáčky 1000/min, anebo v oblasti s nízkou měrnou spotřebou paliva, pokud jsou zařazeny ekonomické otáčky hřídele. Vzhledem k nárůstu točivého momentu a široké oblasti otáček, v nichž má konstantní úroveň, bude vždy k dispozici dostatek výkonu pro případ nárůstu zatížení.

TAA77Obrázek 22 V průběhu testování traktoru na dynamometru Sigma 5 firmy Froment bylo možné na monitoru ve stanu živě sledovat nárůst křivky točivého momentu a širokou oblast otáček, v níž si točivý moment udržuje konstantě vysokou hodnotu.

Úplnou novinkou jsou dva druhy otáček pro přední vývodový hřídel – 1000 a 1000 E. V přední části traktoru se nachází převodovka a systém je osazen ještě vlastním malým čerpadlem chlazení. Pro Evropu je charakteristické nasazení traktoru současně s čelně i se vzadu neseným nářadím, a to i aktivním; řidič může zapnout otáčky 1000E vpředu a stejně i vzadu, motor bude pracovat v úsporné oblasti 1600 ot/min a vykoná stejné množství práce při nižší spotřebě paliva.

TAA777Obrázek 23 Do zadního kola je možné vložit přídavná závaží o hmotnosti až 1200 kg.

Dobře vybaven pro kombinace nářadí

Nové traktory byly již vyvíjeny pro snadnou montáž předního tříbodového závěsu na výrobní lince. Závěs je k traktoru vhodně integrován, je doplněn koncovkami pro dva dvojčinné hydraulické okruhy včetně volné zpátečky a možná je i zásuvka ISO-Bus. Tlačítky zvenčí lze zvedat ramena, ovládat jeden vnější okruh hydrauliky a zapínat či vypínat vývodový hřídel. Volba otáček předního vývodového hřídele se provádí otočným ovladačem v kabině.

TBObrázek 24 Hydraulické okruhy byly přepracovány pro snížení ztrát. Olej je dopravován jen v případě potřeby, a s čerpadlem o výkonu 220 l při snížených otáčkách motoru.  Prezentovaný traktor byl vybaven čtyřmi vnějšími hydraulickými okruhy vzadu. Stříbrné rychlospojky uprostřed jsou určeny pro případnou instalaci hydraulicky ovládaného horního táhla tříbodového závěsu.

Přesně v souladu s požadavky zákazníků zvedací síly závěsů vzrostly. Maximální zvedací síla předního závěsu dosahuje 60 kN, což je o 15 procent více, než u modelu T7.270. Zvedací síla zadního tříbodového závěsu dosahuje 110 kN, což je opravdu hodně, a opět o dvacet procent více, než u předchůdce. Závěs zvedají silné pístnice; zvýšení zvedacích sil je umožněno zesílenou konstrukcí náprav o vysoké nosnosti.

TB7Obrázek 25 Integrovaný přední tříbodový závěs má zvýšenou zvedací sílu. K ovládání příslušenství slouží až dva dvojčinné vnější hydraulické okruhy včetně volné zpátečky, případně zástrčka ISO-Bus.

Zvýšené je také průtočné množství oleje; standardně jsou traktory osazeny hydrogenerátorem o průtoku 160 l/min, na přání lze mít provedení o průtoku 220 l/min. Výkonný hydrogenerátor má výhodu v tom, že dokáže dodávat olej při redukovaných otáčkách motoru.

TB77Obrázek 26 Udržitelný pavilón firmy New Holland na výstavě EXPO 2015 navštívily desítky tisíc zájemců o zemědělskou techniku. Díky originálnímu osvícení poutal pozornost i při „nočním životě“, který byl na výstavišti velice intenzivní.

Hydraulický systém má oddělenou olejovou náplň a na pravé straně traktoru je umístěná velká nádrž na olej, aby byla možné bezproblémové ovládání například velkých návěsů. Pro klidnou práci i v průběhu dlouhého dne slouží dvojice propojených palivových nádrží, jejichž celková kapacita činí 600 l. Traktor T7.315 firma New Holland přihlásila do hlavní kategorie soutěže Tractor of the year 2016.

(zdroj: Text a foto Petr Beneš)